Sol Banner
Sağ Banner
Sol Banner
Sağ Banner

Metin2 Ağaçlar Ve Nesneler Için Dinamik Gölgeler + Statik Gölge Haritası Mantığını Kaldırma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 8:23

admin

Love FullMMO
Süper Admin
Yardımsever
Geliştirici
Puan 18
Çözümler 1
Katılım
18 Ocak 2025
Konular
195
Mesajlar
207
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
18
Konum
Türkiye
Web sitesi
sitigo.net
@admin
Metin2 oyun deneyiminizi bir üst seviyeye taşımak için geliştirilmiş dinamik gölge sistemi, oyunun görsel kalitesini önemli ölçüde artırır. Orijinal Metin2’de gölgeler statik (sabit) iken, bu sistem sayesinde gerçek zamanlı gölgeler elde edebilir ve oyunun daha modern, gerçekçi bir görünüm kazanmasını sağlayabilirsiniz.


Kod:
================================================================================

                    METIN2 DİNAMİK GÖLGE SİSTEMİ - KULLANICI REHBERİ

================================================================================

Bu dosya, Metin2 Dinamik Gölge Sistemi'nin tüm ayarlarını ve

özelleştirme seçeneklerini açıklar.





================================================================================

                                İÇİNDEKİLER

================================================================================



1. GÖLGE SİSTEMİ GENEL BİLGİLER

2. PERFORMANS AYARLARI

3. GÖRSEL KALİTE AYARLARI

4. GÖLGE TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ

5. KONFİGÜRASYON DOSYASI AYARLARI

6. SORUN GİDERME

7. GELİŞMİŞ AYARLAR



================================================================================

                        1. GÖLGE SİSTEMİ GENEL BİLGİLER

================================================================================



Bu sistem üç ana gölge türünü destekler:

- Karakter Gölgeleri: Oyuncu ve NPC'lerin gölgeleri

- Obje Gölgeleri: Hareketli objelerin gölgeleri

- Ağaç Gölgeleri: Ormanlardaki ağaçların dinamik gölgeleri



Her gölge türü bağımsız olarak ayarlanabilir ve optimize edilebilir.



================================================================================

                           2. PERFORMANS AYARLARI

================================================================================



GÖLGE KALİTESİ AYARLARI:

----------------------

Gölge kalitesi 4 seviyede ayarlanabilir:



1. DÜŞÜK KALİTE (Low Quality):

   - Gölge çözünürlüğü: 128x128

   - Render mesafesi: 50 metre

   - Gölge güncelleme sıklığı: 2 frame'de bir

   - Önerilen: Düşük performanslı sistemler için



2. ORTA KALİTE (Medium Quality):

   - Gölge çözünürlüğü: 256x256 (varsayılan)

   - Render mesafesi: 100 metre

   - Gölge güncelleme sıklığı: Her frame

   - Önerilen: Orta seviye sistemler için



3. YÜKSEK KALİTE (High Quality):

   - Gölge çözünürlüğü: 512x512

   - Render mesafesi: 150 metre

   - Gölge güncelleme sıklığı: Her frame

   - Önerilen: Yüksek performanslı sistemler için



4. ULTRA KALİTE (Ultra Quality):

   - Gölge çözünürlüğü: 1024x1024

   - Render mesafesi: 200 metre

   - Gölge güncelleme sıklığı: Her frame

   - Önerilen: En yüksek performanslı sistemler için



PERFORMANS OPTİMİZASYONLARI:

---------------------------

- LOD (Level of Detail) Sistemi: Uzak objeler için düşük çözünürlük

- Gölge Önbellekleme: Statik objeler için gölge verilerini önbelleğe alma

- Dinamik Render Mesafesi: FPS'e göre otomatik mesafe ayarlama

- Çoklu Threading: Gölge hesaplamalarını ayrı thread'de yapma



================================================================================

                          3. GÖRSEL KALİTE AYARLARI

================================================================================



GÖLGE RENK AYARLARI:

-------------------

Gölgelerin renk tonları özelleştirilebilir:



1. DOĞAL GÖLGELER (Natural Shadows):

   - Gölge rengi: Koyu gri (#404040)

   - Şeffaflık: %70

   - Yumuşaklık: Yüksek

   - Önerilen: Gerçekçi görünüm için



2. DRAMATİK GÖLGELER (Dramatic Shadows):

   - Gölge rengi: Siyah (#000000)

   - Şeffaflık: %80

   - Yumuşaklık: Orta

   - Önerilen: Sinematik görünüm için



3. YUMUŞAK GÖLGELER (Soft Shadows):

   - Gölge rengi: Açık gri (#808080)

   - Şeffaflık: %50

   - Yumuşaklık: Çok yüksek

   - Önerilen: Yumuşak görünüm için



GÖLGE BOYUT AYARLARI:

--------------------

Güneş açısına göre gölge boyutları ayarlanabilir:



- Sabah (06:00-10:00): Uzun gölgeler

- Öğle (10:00-14:00): Kısa gölgeler

- Akşam (14:00-18:00): Uzun gölgeler

- Gece (18:00-06:00): Minimal gölgeler



================================================================================

                       4. GÖLGE TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ

================================================================================



KARAKTER GÖLGELERİ:

------------------

- Render Mesafesi: 50-200 metre (ayarlanabilir)

- Güncelleme Sıklığı: Her frame

- Gölge Boyutu: Karakter boyutuna göre otomatik

- Özel Efektler: Yürüme animasyonu, zıplama efekti



OBJE GÖLGELERİ:

--------------

- Render Mesafesi: 30-150 metre (ayarlanabilir)

- Güncelleme Sıklığı: 2 frame'de bir

- Gölge Boyutu: Obje boyutuna göre otomatik

- Özel Efektler: Dönen objeler için dinamik gölge



AĞAÇ GÖLGELERİ:

--------------

- Render Mesafesi: 100-300 metre (ayarlanabilir)

- Güncelleme Sıklığı: Her frame

- Gölge Boyutu: Ağaç boyutuna ve rüzgar hızına göre

- Özel Efektler: Rüzgar animasyonu, mevsimsel değişim



================================================================================

                       5. KONFİGÜRASYON DOSYASI AYARLARI

================================================================================



shadow_config.ini dosyası ile tüm ayarlar yapılabilir:



[GENERAL]

EnableShadows=1                    ; Gölge sistemini aktif/pasif (1/0)

ShadowQuality=2                    ; Gölge kalitesi (1-4)

EnableDynamicShadows=1             ; Dinamik gölgeleri aktif/pasif (1/0)



[PERFORMANCE]

MaxRenderDistance=100              ; Maksimum render mesafesi (metre)

ShadowUpdateFrequency=1            ; Gölge güncelleme sıklığı (frame)

EnableLOD=1                        ; LOD sistemini aktif/pasif (1/0)

EnableCaching=1                    ; Gölge önbelleğini aktif/pasif (1/0)



[VISUAL]

ShadowColor=64,64,64               ; Gölge rengi (R,G,B)

ShadowTransparency=70              ; Gölge şeffaflığı (0-100)

ShadowSoftness=3                   ; Gölge yumuşaklığı (1-5)

EnableColorShadows=1               ; Renkli gölgeleri aktif/pasif (1/0)



[CHARACTER_SHADOWS]

EnableCharacterShadows=1           ; Karakter gölgelerini aktif/pasif (1/0)

CharacterShadowDistance=50         ; Karakter gölge mesafesi (metre)

EnableWalkingAnimation=1           ; Yürüme animasyonunu aktif/pasif (1/0)



[OBJECT_SHADOWS]

EnableObjectShadows=1              ; Obje gölgelerini aktif/pasif (1/0)

ObjectShadowDistance=30            ; Obje gölge mesafesi (metre)

EnableRotationShadows=1            ; Dönen obje gölgelerini aktif/pasif (1/0)



[TREE_SHADOWS]

EnableTreeShadows=1                ; Ağaç gölgelerini aktif/pasif (1/0)

TreeShadowDistance=100             ; Ağaç gölge mesafesi (metre)

EnableWindAnimation=1              ; Rüzgar animasyonunu aktif/pasif (1/0)

WindStrength=1.0                   ; Rüzgar gücü (0.0-2.0)



================================================================================

                              6. SORUN GİDERME

================================================================================



YAYGIN SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ:

----------------------------



1. DÜŞÜK FPS SORUNU:

   - Gölge kalitesini düşürün (Low Quality)

   - Render mesafesini azaltın

   - LOD sistemini aktifleştirin

   - Gölge önbelleğini aktifleştirin



2. GÖLGE GÖRÜNMÜYOR:

   - Gölge sisteminin aktif olduğundan emin olun

   - Gölge mesafesini artırın

   - Gölge renginin çok açık olmadığından emin olun



3. GÖLGE ÇOK KOYU:

   - Gölge şeffaflığını artırın

   - Gölge rengini açın

   - Gölge yumuşaklığını artırın



4. PERFORMANS SORUNLARI:

   - Gölge güncelleme sıklığını azaltın

   - Dinamik gölgeleri kapatın

   - Sadece karakter gölgelerini aktifleştirin



================================================================================

                             7. GELİŞMİŞ AYARLAR

================================================================================



GELİŞMİŞ PERFORMANS AYARLARI:

----------------------------

- Multi-threading: Gölge hesaplamalarını ayrı thread'de yapma

- GPU Acceleration: Gölge hesaplamalarını GPU'da yapma

- Adaptive Quality: FPS'e göre otomatik kalite ayarlama

- Memory Pooling: Gölge verileri için bellek havuzu



GELİŞMİŞ GÖRSEL AYARLAR:

-----------------------

- Volumetric Shadows: Hacimsel gölge efektleri

- Contact Shadows: Objeler arası temas gölgeleri

- Ambient Occlusion: Ortam oklüzyon gölgeleri

- Screen Space Shadows: Ekran alanı gölgeleri



ÖZEL EFEKTLER:

--------------

- Weather Shadows: Hava durumuna göre gölge efektleri

- Seasonal Shadows: Mevsimsel gölge değişimleri

- Time-based Shadows: Zamana göre gölge değişimleri

- Custom Shadow Maps: Özel gölge haritaları



================================================================================

                                SON NOTLAR

================================================================================



Bu sistem tamamen modüler yapıda tasarlanmıştır. Her özellik bağımsız olarak

aktif/pasif edilebilir ve özelleştirilebilir. Performans sorunları yaşarsanız,

önce düşük kalite ayarlarıyla başlayın ve sisteminizi test edin.





================================================================================

Metin2 Dinamik Gölge Sisteminin Temel Mantığı​

Bu gölge sistemi, üç ana bileşenden oluşur:
  • Karakter gölgeleri
  • Obje gölgeleri
  • Ağaç gölgeleri

Her bileşen kendi render döngüsüne sahiptir ve koordinat tabanlı gölge hesaplama yöntemi ile çalışır. Sistem, oyuncunun bulunduğu konuma göre gölge yoğunluğunu hesaplayarak, karakterlerin ve objelerin gölgelerle uyumlu şekilde görünmesini sağlar.

Ana Dosya Yapısı ve İşlevleri​

GameLib Klasörü​

  • Area.cpp: Oyun alanlarındaki tüm objelerin gölgelerini yönetir. RenderShadowObjects() fonksiyonu ile hareketli varlıkların gölgeleri render edilir.
  • MapOutdoor.cpp: Açık dünya haritalarındaki gölge sistemini kontrol eder. GetShadowMapColor() fonksiyonu ile oyuncunun bulunduğu konumda gölge yoğunluğu hesaplanır.
  • MapOutdoorRender.cpp: Ormanlardaki ağaçların gerçekçi gölgelerini oluşturur. RenderTree() fonksiyonu ile rüzgarda sallanan ağaçların gölgeleri hareket eder.
  • AreaTerrain.cpp: Arazi gölge dokularını yükler ve yönetir. LoadShadowTexture() ve LoadShadowMap() fonksiyonları ile arazi şekillerinin gölgeleri oluşturulur.

UserInterface Klasörü​

  • InstanceBase.cpp: Karakter ve objelerin gölge renklerini hesaplar. __GetShadowMapColor() fonksiyonu ile karakterler, güneş altında parlak, gölgede koyu görünür.
  • PythonBackground.cpp: Tüm gölge render işlemlerini koordine eder, karakter, obje ve ağaç gölgelerini doğru sırada render eder.
  • PythonBackgroundModule.cpp: Python scriptlerinden gölge bilgilerine erişim sağlar, böylece UI elementleri ve efektler gölgelerle uyumlu çalışır.

TerrainLib ve WorldEditor​

  • Terrain.cpp: Arazi gölge haritalarını işleyerek yüksek çözünürlüklü gölgeler oluşturur. 16-bit R5G6B5 renk formatı ile performans optimize edilir.
  • MapAccessor.cpp:* Harita editöründe gölge dokularını yeniden yükleyerek önizleme ve düzenleme imkanı sağlar.

Metin2 Dinamik Gölge Sistemi ile Oyuncu Etkileşimi​

Bu sistem sayesinde, karakterler, ağaçlar ve objeler gerçek zamanlı gölgelerle çevreyle uyumlu görünür. Güneş hareket ettikçe gölgeler değişir, ağaçların gölgeleri rüzgarda sallanır ve karakterler gölgeye uygun renklerde görünür. Bu sayede oyuncular daha immersive ve gerçekçi bir Metin2 deneyimi yaşar.


Teknik Performans ve Optimizasyon​

  • Sadece görünür alanlar render edilerek performans optimize edilir.
  • Koordinat tabanlı önbellekleme ile gereksiz hesaplamalar önlenir.
  • Render sırası: önce karakterler, sonra objeler, en son ağaçlar.

Sonuç: Metin2’de Görsel Kaliteyi Zirveye Taşıyın​

Metin2 dinamik gölge sistemi, oyunun grafik kalitesini modern standartlara taşır. Gölge efektleri sayesinde oyun dünyası daha canlı, gerçekçi ve görsel olarak tatmin edici hale gelir. Bu sistem, Metin2 oyuncuları için görsel deneyimi en üst seviyeye çıkaran bir çözüm sunar.

1.png

2.png



Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
 

Geri
Üst